Hunter a vše o něm
Hunter (Lovec) je smrtící střelec, schopný zabíjet nepřátele z velké dálky s puškou nebo lukem. Může sledovat nepřátele, nebo je díky pastím znehybnit, zpomalit či dokonce zranit. Hunter je také pán zvířat, schopný ochočit si zvíře, které mu pak slouží jako strážce. Může nosit dokonce i kovovou zbroj a používat dual-wield. Vyniká ve vysokém poškození a díky své účinnosti na velkou vzdálenost a kouzlo Misdirection je také dobrý k přivolání nepřátel.
Přednosti- Může si ochočit různá zvířata (beast)
- Vynikající na velkou vzdálenost
- Dokáže dobře zastavit nepřátele při útěku
- Vyniká v tahání monster v partě a raidu
- Vlastní pasti, které poškozují, zpomalují a dokonce znehybňují nepřátele
Slabiny- Málo abilit pro boj na blízko
- Nemůže léčit sebe ani partu
Všeobecné informaceDostupný pro Rasy: Blood Elf, Draenei, Dwarf, Night Elf, Orc, Tauren, Troll
Standardní Bary: Životy / Mana
Dostupná výzbroj: Látková (Cloth), Kožená (Leather), Kovová (Mail)
Dostupné zbraně: Axes, Daggers, Ranged, Fist Weapons, Polearms, Staves, Swords
Základní hunterovské statyAgility - 1 bod agility poskytuje hunterovi 1 bod do melee a 1 bod do ranged attack power. Poskytuje také trochu critical striku, dodge a armoru.
Intellect - Intellect zvyšuje hunterovu manu. Každý bod intellectu zvyšuje hunterovu manu o 15. Intellect se také transformuje na attack power, díky talentu Careful Aim, který by měl každý hunter mít.
Stamina - Jako u každé jiné classy, stamina zvyšujete hunterovo hit points (tj. zdraví). Ovšem pro huntery, kteří jedou survival talenty a tím pádem mají talent Hunter vs. Wild, se část staminy, díky tomuto talentu, přetransformuje na attack power.
Další základní staty jako Strenght a Spirit nejsou pro huntera důležité.1.Čistokrevné DPS hunter statyHit - Hit rating je nejdůležitější stat pro huntery, kteří ještě nedosáhly hit capu, ovšem pokud dosáhneme hit capu, další hit rating body jsou samozřejmě zbytečné.
Hit cap pro PvE je 8 %, což je na lvlu 80 přesně 263 hit ratingu. K tomu nám tedy můžou pomoci dvě užitečné věci:
Heroic Presence - což je Draeneiská raciálka, která zvyšuje hit o 1 %, to znamená, že nám stačí dosáhnout sedmi procent.
Focused Aim - je talent, který je v Marksmanship stromu. Snižuje potřebu hitu za každý bod o 1%. Pokud máme talent 3/3, pak nám tedy stačí 5% hitu (což je 165 bodů).
Hit cap pro PvP je 5 %, což je na lvlu 80 přesně 165 hit ratingu.Některé classy mají ability, nebo talenty, které snižují vaší šanci je trefit, ovšem 5 % pro PvP je absolutně dostačující.
Attack power - tento stat zvyšuje poškození. Jednoduché a prosté. Attack power se překládá do čistého DPS.
Critical strike - crit zvyšuje šanci na critical strike. Critical strike je útok, který má minimálně dvakrát tak větší poškožení, jak normální hit.
Armor penetration - tento stat zvyšuje damage pomocí ignorování části armoru vašeho cíle. Armor penetration se bohužel vztahuje jen na fyzické (physical) poškození, což znamená, že spelly jako Explosive shot (fire), nebo Arcane shot (arcane), nebudou tímto statem ovlivněny.
Haste - haste je stat, díky kterému může hunter rychleji střílet auto shot a také snižuje čas castění u abilit, které se musí castit (viz. Steady shot, Volley). S příchodem WoTLKU už mají hunteři víceméně skoro všechny spelly instatní, to znamená že haste je až poslední na seznamu důležitých abilit pro DPS. Není to špatný stat, jen prostě není důležitý, jako výše jmenované.
Ranged Weapon Damage - Ranged Weapon Damage absolutně nemůžeme ignorovat. Bez ohledu na to, jaké na luku / kuši jsou staty, ranged weapon damage je vždy nejdůležitější.
2. PvP statyResilience - v překladu Odolnost, snižuje veškerý damage vůči vám. Snižuje šanci nepřítele na critical strike vůči vám a také snižuje výše damage critical striku. To, co jsem do teď nevěděl je to, že Resilience snižuje i mana drain. :-)
Spell Penetration - na lvlu 80 by měl mít hunter nagemováno 75 Spell Penetration - to jsou 3 gemy. Používá se to na prolomení nepřátelských resistance a tím větší dmg spellů jako například Chimera shot, Arcane shot, Explosive shot....
3. Jak hunter staty ovlivňují pety ?Attack power - 1 bod hunterovy Attack power poskytuje petovi 0,22 AP a 0,1287 Spell Damage. S 2/2 talentem Wild Hunt se to mění na 0,338 AP a 0,18 Spell Damage.
Hit Rating - Pet dostává 100 % z hunterovo Hit Ratingu.
Stamina - Pet dostává 0,45 staminy za každý bod, který hunter má. S 2/2 v talentu Wild Hunter se to mění na 0,63 staminy. 1 Bod petovy staminy je pro něj 10,5 zdraví.
Resistance - Pet dostává 40 % z hunterovo Resistance.
Armor - Pet dostává 0,35 za každý hunterův bod.
Spell Penetration - Pet dostává 100 % z hunterovo Spell Penetration.
Resilience - Pet dostává 100 % z hunterovo Resilience.
Bohužel Pet nedostává žádné bonusy z Critu, Armor Penetration nebo Haste.
Hunter GemyČervené gemyDelicate Cardinal Ruby (20 agility) - Nejlepší gem pro Marksmanship a Survival huntera.
Bright Cardinal Ruby (40 attack power) - Nejlepší gem pro Beast Mastery huntera.
Žluté gemyDeadly Ametrine (10 agility a 10 crit) - Nejlepší gem pro Marksmanship a Survival huntera.
Glinting Dreadstone (10 agility a 10 hit) - MM a SV hunteři, kteří potřebují Hit rating.
Wicked Ametrine (20 attack power a 10 crit)- Nejlepší pro BM huntery.
Pristine Ametrine (20 attack power a 10 hit)- Pro BM huntery, kteří potřebují hit rating.
Pokud je potřeba jen hit....
Rigid King’s Amber (20 hit rating)
Modré gemyNightmare Tear (10 all stats) - přidává +10 ke všem statům a je to také nutný gem k fungování meta gemu Relentless Earthsiege Diamond.
Modré PvP gemy:Shifting Dreadstone (10 agility a 15 stamina) - Nejlepší pro MM a SV huntery, kteří cítí, že by je mohla sestřelit papírová vlaštovka. ;-)
Balanced Dreadstone (20 attack power a 15 stamina) - to samé, akorát pro BM.
Stormy Majestic Zircon (25 spell penetration) - již zmiňovaný gem do PvP. Je potřeba 75 spell penetration, to znamená tři tyto gemy.
Meta gemNejlepší meta gem pro všechny talenty je
Relentless Earthsiege Diamond (21 agility a 3% zvýšení critical damage)